سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین مطالب سنگ شناسی

راهنمای خرید نگین فیروزه نیشابور

نگین فیروزه

خرید نگین فیروزه نیشابور

آیا تا به حال شده است که به این فکر کنید که در خرید نگین به چه خصوصیاتی باید توجه کنید؟ خصوصا اگر آن نگین ، نگین فیروه باشد.

در جهان نگین های متنوع زیادی داریم که یکی از پرطرفدارترین آنها نگین فیروزه می باشد. به همین علت که نگین فیروزه خواهان زیادی دارد باید در انتخاب آن به شدت دقت کرد. خرید و انتخاب یک نگین فیروزه خوب و زیبا که بتواند در عین سادگی و زیبایی جلوه خاصی را به دستان افراد بدهد یکی از مسائل مهمی است که سبب می‌شود تا افراد دقت بیشتری را در خرید نگین فیروزه داشته باشند. حال ممکن است این نگین فیروزه برای خودتان بوده و یا هدیه‌ای برای اطرافیانتان که در هر صورت شما باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که زیبا و منحصربفرد باشد.

 

 

در دنیای امروز هم این سنگ ها عامل تعیین کننده ای در ثروت اشخاص و دولت ها هستند و نقش زیادی در زیبایی پوشش دارند. اما بسیاری از مردم در خرید نگین انگشتر نمی دانند چه نگینی برای انگشترشان مناسب است و باید چه کیفیتی داشته باشد. نگین های فیروزه به سبب گستردگی رنگ ها و طرح های شان کاربردهای زیادی دارند و نه تنها در انگشتر بلکه در دستنبد ، آویز و گردنبند و ... استفاده می شوند.

 

نگین فیروزه نیشابور بهترین و معروف ترین نوع فیروزه در جهان است به همین دلیل ما بر آن شدیم که با جمع آوری مطالب کلیدی و کاربردی شما را در خرید نگین فیروزه نیشابور راهنمایی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 نگین فیروزه

نکات مهم در خرید نگین انگشتر فیروزه نیشابور

درست است که نگین فیروزه نیشابور بهترین و معروف ترین نوع فیروزه در جهان است اما فیروزه مصر و آمریکا و ... هم به وفور در بازار وجود دارند. قیمت خرید نگین انگشتر فیروزه اغلب گران قیمت است و اگر شما به دنبال فیروزه هایی با قیمت به صرفه تری هستید باید در تشخیص فیروزه بسیار دقت به خرج دهید. برای تشخیص نگین فیروزه نیشابور از باقی فیروزه ها توجه کنید که رنگ نگین انگشتر فیروزه نیشابور ملایم تر از باقی فیروزه هاست.

 

 انواع نگین فیروزه نیشابور : عجمی و شجری

 

انواع نگین فیروزه نیشابور

نگین فیروزه نیشابوری را به 2 دسته اصلی تقسیم می شود:

1) شجری         2) عجمی

1) نگین فیروزه نیشابور معمولا آبی یکدست نیست و ترکیبات معدنی نقش ها و رگه های مختلفی روی سنگ فیروزه وجود دارد که این نوع فیروزه به فیروزه شجری معروف است. محبوب ترین و معروف ترین نوع فیروزه شجری هم فیروزه شجری عنکبوتی میباشد که نه تنها در ایران بلکه در کشورهای حوضه ی خلیج فارس و دیگر کشورها طرفداران بسیار زیادی دارد.

 

2)در صورت یکدست و خالص بودن رنگ فیروزه ای که به رنگ آبی سیر باشد به آن فیروزه عجمی می گویند، در این نوع قیمت آن سر به فلک می زند.

 

 لازم به ذکر است فیروزه های عجمی با اندازه های کوچک در آمریکا و کشورهای حوضه ی خلیج فارس تا چندین هزار دلار به فروش میرسد و قطعا فیروزه عجمی نیشابوری مرغوبترین و گرانترین فیروزه دنیاست.

 

خرید نگین فیروزه نیشابور

 

سایز نگین و هر نوع سنگ قیمتی بر اساس وزن نگین مشخص می شود که واحد اندازه گیری آن قیراط است. در ابتدای خرید نگین انگشتر فیروزه شما به این اطلاعات اولیه نیاز مبرم دارید که اگر آنها را رعایت کنید صاحب یک نگین انگشتر فیروزه زیبا و خیلی خاص خواهید شد.

 

تیم زرسی با اطمینان اعلام می دارد که با خواندن نکات گفته شده در قسمت بالا می توانید نگین های اصل و درجه یکی از جمله نگین فیروزه نیشابوری را خریداری نمایید و سالیان سال استفاده کنید و از آن لذت ببرید به شرطی که به نکات گفته در خرید نگین انگشتر و طرز نگهداری آن رعایت لازم را انجام دهید.

 

طرز نگهداری نگین انگشتر

رنگ فیروزه هنگام خرید بسته به نوع نگهداری صاحبش ممکن است تغییر رنگ دهد. اگر نگین فیروزه با چربی و مواد شوینده برخورد داشته باشد به سمت سبز تغییر رنگ می دهد و مدتی پس از تغییر رنگ، خواصش به طور کامل از بین می رود و به اصطلاح می میرد. اما اگر همین نگین انگشتر از چربی و مواد شوینده دور و به طور مرتب با آب در ارتباط باشد رنگ آبی آن پررنگ تر می شود و در طول یک بازه یک تا سه ساله با تثبیت شدن همیشگی رنگ آبی آن ارزشش چند برابر می شود.