سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین مطالب سنگ شناسی

آموزش شناسایی انگشتر مردانه فیروزه در هنگام خرید

انگشتر فیروزه

چطور در هنگام خرید انگشتر مردانه فیروزه از اصل بودن آن مطمئن شویم؟

در هنگام خرید انگشتر مردانه فیروزه تشخیص اصالت انگشتر فیروزه کاری بسیار دشوار می‌باشد و برای افراد حرفه‌ای نیز تشخیص اینکه فیروزه نیشابور یا کرمان است، بسیار دشوار است که متاسفانه در بازار در بعضی موارد فیروزه کرمان یا دامغان را با قیمت بالا به جای فیروزه نیشابور می‌فروشند؛ بنابراین اگر قصد خرید انگشتر مردانه فیروزه با قیمت بالا دارید حتما از فروشنده شناسنامه اصلی بودن و نیشابوری بودن درخواست نمایید.

فیروزه ایرانی و غیر ایرانی

 

در هنگام خرید انگشتر مردانه فیروزه تشخیص فیروزه ایران و غیر ایرانی ساده است. فیروزه‌های آمریکایی در ایران کم اند و فیروزه تبت رنگ روشن‌تر و سطح صاف تری نسبت به فیروزه ایرانی دارد. رگه‌های روی انگشتر فیروزه ایرانی اکثرا به صورت ترک‌های درشت و تیره هستند، ولی رگه‌های فیروزه تبتی حالت نازک و مویی دارد. به طور کلی فیروزه ایرانی زمخت‌تر است. همچنین فیروزه‌های تبتی به صورت تکه‌های ریز استخراج می‌شود که باعث می‌شود روی رکاب انگشتر از چندین سنگ به صورت کوبیده شده استفاده گردد. فیروزه‌های ریز ایرانی در هنر مینا کاری استفاده می‌شوند.

 

مهم‌ترین خطری که انگشتر مردانه فیروزه را تهدید می‌کند، ایجاد خراش روی آن، آب داغ، مواد شیمیایی و شوینده‌های خانگی است و دلیل آن نیز ترکیب هیدراتی در سنگ است. برای نگهداری از سنگ فیروزه خود موارد زیر را در نظر داشته باشید:

 انگشتر فیروزه

از تماس فیروزه با کرم، روغن و ادکن پرهیز کنید، زیرا باعث تغییر رنگ آن میشود.

 

به هنگام کار با مایع دستشویی انگشتر فیروزه را از دست خود خارج کنید و از تماس سنگ با آب کلردار اجتناب کنید.

 

از تماس انگشتر فیروزه با مواد چربی خودداری کنید.

 

شما هموطنان عزیز می توانید برای مشاهده و خرید انگشتر مردانه فیروزه به سایت زرسی مراجعه فرمایید.