سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین مطالب سنگ شناسی

قیمت انگشتر مردانه فیروزه چگونه تعیین می شود؟

قیمت انگشتر فیروزه چگونه تعیین می شود؟

قیمت انگشتر مردانه فیروزه چگونه تعیین می شود؟

 چه عواملى قیمت انگشتر مردانه فیروزه را تعیین مى کنند؟ این سوالی است که سایت زرسی به تحلیل آن پرداخته است.

 

سنگ فیروزه از پرطرفدارترین سنگ ها در بین جهانیان می باشد که در رنگ های آبی تیره ، روشن و یا سبز یافت می گردد و نوع نیشابوری آن با ارزش ترین نوع در دنیا است. شاید اطلاع داشته باشید که انگشتر فیروزه نیشابور یکی از بهترین و مرغوب ترین انگشترهای فیروزه در جهان می باشد که همه ساله به اقصا نقاط جهان صادر می شود و هواداران پر و پا قرص خود را نیز دارد. به دلیل این که تنوع بسیار بالایی در کیفیت ، رنگ و شکل آن دارد، نمی شود برای قیمت انگشتر مردانه فیروزه لیست ثابتی تهیه کرد و بسیاری از سودجویان نیز با فروختن نگین های فیروزه تقلبی به افراد نا آگاه پول زیادی به جیب میزنند و همین یکی از مهترین دغدغه مهمی برای افرادی که عاشق جواهرات فیروزه می باشند تبدیل شده است. در این مقاله ابتدا با انواع مختلف این گوهر آشنا خواهیم شد و در ادامه روش اصولی قیمت گذاری روی انگشتر فیروزه آموزش داده خواهد شد.

برای تعیین قیمت انگشتر فیروزه ابتدا باید اطلاع پیدا کرد که این نگین های فیروزه روی انگشتر از چه جنسی می باشد آیا نگین فیروزه اصل می باشد یا خیر؟ اگر بر روی رکاب انگشتری نگین فیروزه نیشابور که مرغوب ترین و بهترین نوع نگین فیروزه در جهان می باشد قرار گرفته باشد طبیعتاً قیمت انگشتر فیروزه سر به فلک خواهد کشید. اما بسیاری از افراد سودجو با اطلاع از این که بسیاری از افراد در تعیین نوع نگین فیروزه بی اطلاع هستند سعی می کنند فیروزه های تقلبی را به جای فیروزه های اصلی به مردم با قیمت گزافی بفروشند.

 

اما در کل باید گفت که نگین فیروزه‌ی شهرهای دیگر جمله نگین فیروزه کرمان بسیار قیمت پایین تر نسبت به نگین فیروزه نیشابور دارد و با آموزش هایی که در این مطلب خواهیم داد شما به راحتی می توانید از قیمت انگشتر مردانه فیروزه اطلاع پیدا کنید.

 

 

انگشتر فیروزه نیشابور عجمی مردانه دست ساز

قلم زنی ، آیینه کاری ، شبکه کاری و مخراج کاری و ... روی رکاب انگشتر فیروزه

از عوامل دیگر که در قیمت انگشتر مردانه فیروزه نقش دارد قلمزنی و شبکه کاری و مخراج کاری و ... رکاب انگشتر فیروزه است. اگر قلم زنی مخراج کاری این انگشتر توسط افراد حرفه ای و متخصص صورت گرفته باشد می توان برای انگشتر فیروزه قیمت بالایی در نظر گرفت اما اگر برعکس این موضوع اتفاق بیفتد مثلاً مخراج کاری و قلم زنی توسط افراد نیمه ماهر صورت گرفته باشد قیمت انگشتر فیروزه معمولاً پایین خواهد بود.

 

 

تاثیر انواع سنگ فیروزه بر قیمت انگشتر فیروزه

سنگ های فیروزه ویژگی هایی دارند که به چند دسته طبقه بندی می شوند:

 

رنگ فیروزه

انگشتر مردانه فیروزه طیف رنگی بسیار گسترده ای دارد و در رنگ های آبی تیره ، آبی کمرنگ تا سبز پررنگ موجود می باشد. هر چه رنگ آبی تیره در این گوهر به رنگ سبز غالب تر باشد، ارزش بیشتری پیدا می کند. و باید بدانید که رنگ بسیار مهم است و اگر رنگ تیره تری داشته باشد باید در نظر گرفت که شاید نگین فیروزه احیا باشد. فیروزه احیا به آن دسته از نگین های گفته می شود که افراد برای شفاف تر کردن سنگ به آن، رنگ تزریق می کنند و بسیار از قیمت آن کاسته می شود.

 

معدن فیروزه

در بسیار از نقاط زمین این سنگ استخراج می گردد اما در ایران ، تبت ، آمریکا ، مصر مهم ترین معادن این گوهر در سرتاسر جهان موجود می باشد و مهم ترین معادن آن در ایران در شهرهای نیشابور ، دامغان و کرمان موجود هستند اما نگین فیروزه نیشابوری با ارزش ترین نوع فیروزه در دنیا از نظر تجاری می باشد. فیروزه کرمان و دامغان نسبت به نوع نیشابور و تبت یا آمریکا از کیفیت پایین تر و ارزش کمتری برخوردار می باشند. متاسفانه روش غیراصولی استخراج از معادن نیشابور باعث شده رگه های فیروزه نیشابور تا چند سال آینده ناپدید شود.

 

نوع نگین فیروزه

بر اساس شکل ظاهری ، دو نوع نگین فیروزه عجمی و فیروزه شجری موجود می باشد. برخی از این سنگ ها دارای رگه هایی می باشند که فیروزه شجری نامگذاری می کنند. ولی برخی دیگر کاملا صاف و یکدست آبی می باشند که روی سطح آن ها هیچ رگه و شکستگی دیده نمی شود، عرب ها این نوع را عجمی می نامند. در ادامه در مورد تفاوت قیمت سنگ فیروزه عجمی و شجری توضیحاتی ارائه می دهیم.

 

 

 

 

انگشتر فیروزه نیشابوری شجری دور برلیان اصل

تفاوت قیمت سنگ فیروزه شجری و عجمی

فیروزه عجمی

سنگ فیروزه عجمی یا همان نوع پاک و صافی که بدون رگه است تنها در ایران استخراج می شود و در بین عرب ها طرفداران بسیاری دارد اما برای ایرانی ها و دیگر کشورها نوع رگه دار یا صاف فرقی چندانی ندارد و از فیروزه های رگه دار که در بازار به آن عنکبوتی یا اسپایدر نیز شناخته می شود، مورد استقبال قرار می گیرد. آنچه که برای خریداران بسیار حائز اهمیت می باشد رنگ این سنگ می باشد. که اگر دارای رگه های طلایی در درون خود باشد قیمت بیشتری پیدا می کند. البته بعضی مواقع فیروزه هایی که دارای رگه های طلایی هم نیستن قیمت زیادی دارند.

 

فیروزه شجری

آنچه در اغلب فیروزه‌ها وجود دارد وجود رگه یا شجرهای سیاه یا قهوه‌ای رنگ برجسته می باشد که مربوط به سنگ مادر تشکیل دهنده آن ها می‌باشد. این رگه‌ها گاها در طرح‌های منظم و غیرمنظم تشکیل می شوند، که در به این حالت شبکه عنکبوتی و در اصطلاح بازار آن را شجری می‌نامند. اگر این طرح منظم ، شفاف و زیبا باشد باعث افزایش قیمت سنگ فیروزه اصل می شود و اگر نامنظم و ناخالصی در آن به صورت نقطه و لکه‌ای در آن موجود باشد از قیمت فیروزه کاسته خواهد شد. رگه های موجود بر روی این گوهر به شاخ و برگ درختان شباهت زیادی دارد، از این جهت است که به نام شجری معروف شده است. هر چه رگه هایی که بر روی این کانی قرار داشته باشد به شاخ و برگ شباهت بیشتری داشته باشد، قیمت سنگ فیروزه شجری گران تر می شود. اما بایستی توجه داشت که نوع عجمی با توجه به کمیاب بودن آن، دارای قیمت بسیار بالاتری نسبت به نوع شجری می باشد.

 

 

تفاوت قیمت سنگ فیروزه ایرانی و غیر ایرانی

فیروزه های آمریکایی و مصری در ایران نایاب هستند. سنگ فیروزه اصل تبت نیز براق تر و سطح صاف تری نسبت به نوع ایرانی دارا می باشد. به طور کلی رگه های روی نوع تبتی حالت نازک و مویرگی دارند و به صورت تکه های کوچک و ریز استخراج می گردد که در نتیجه جهت استفاده برای انگشتر ، چندین سنگ را به صورت کوبیده استفاده می کنند. نوع ایرانی بزرگ تر از نوع تبتی می باشد و شجر های روی آن به صورت ترک های درشت و تیره هستند. نمونه سنگ های ایرانی درشت استخراج می گردند و در مینا کاری نیز از فیروزه های ریز ایرانی استفاده می کنند. فیروزه مصری در ایران به دلیل نایاب تر بودن قیمت بسیار بالایی دارند اما قیمت سنگ فیروزه امریکایی پایین تر می باشد. نگین های نیشابوری نیز به دلیل موجود بودن از قیمت های مناسبی برخوردار هستند و اما بسته به اندازه ، رنگ و شکل می تواند تا قیمت های بسیار بالا خرید و فروش شوند.

 

 

انگشتر فیروزه نیشابور سبز آبی مردانه دست ساز

 چگونه بفهمیم انگشتر فیروزه اصل است؟

با نکات گفته شده ، شما کامل نسبت به قیمت انگشتر مردانه فیروزه و نگین فیروزه اطلاع پیدا کردید و از این پس دیگه نگران خرید انگشتر فیروزه تقلبی از فروشگاه های سودجو نخواهید بود. شما عزیزان هم چنین می توانید با مطالعه مطلب راهنمای خرید نگین فیروزه نیشابور درباره اصل و تقلبی بودن نگین های فیروزه نیشابوری و قیمت نگین فیروزه نیشابوری اطلاعات مفیدی بدست آورید.

 

سایت زرسی بزرگترین و برترین ویترین آنلاین طلا و جواهر در کشور با فراهم کردن جواهرات فیروزه از جمله انگشتر مردانه فیروزه،انگشتر زنانه فیروزه و نگین فیروزه نیشابور اصل سعی دارد بستر گسترده ای برای فروش جواهرات فیروزه در اقصا نقاط کشور و همچنین خاورمیانه فراهم نماید و از این طریق فیروزه نیشابور را بهتر به جهانیان معرفی کند و با همراهی و پشتیبانی شما عزیزان می توانیم در این راستا گام مهمی برداریم.

 

نکته:

 

قیمت انگشتر فیروزه نیشابور همیشه زیاد نیست، با توجه به اندازه نیگ فیروزه ، کیفیت و رنگ و... قیمت انگشتر فیروزه نیشابوری اصل تعیین میشود.

 انگشتر فیروزه نیشابور عنکبوتی مردانه فاخر

 در نهایت امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید و چیزی جدید یاد گرفته باشید.

 

 

شما هموطنان عزیز می توانید در هر لحظه از شبانه روز با ورود به سایت زرسی از جواهرات فیروزه دیدن فرمایید و با بررسی و انتخاب محصول مورد علاقه خود لذت یک انتخاب هوشمندانه را تجربه نمایید. برای مشاهده و خرید جواهرات فیروزه سایت زرسی به صفحه ی محصولات مراجعه کنید.